Om Kalmarkontoret
Kalmarkontoret är ett litet företag som vill arbeta nära och tillsammans med kunderna.
Kalmarkontoret arbetar helst med modern IT-teknik, men har full förståelse för
kunder som känner sig trygga med invanda arbetssätt. Kundens önskemål i fokus.
Kalmarkontoret har funnits sedan 2011 och grundades av Gunilla Adolfsson.
Kalmarkontorets kunder är små, svenska fåmansbolag i många olika branscher, med eller utan revisor.
Tack vare användandet av modern teknik börjar kunderna få en mer geografisk spridning
– i dagsläget allt från 55 mil bort till företag i kvarteret.
Effektivitet, Enkelhet, Tillgänglighet är våra ledord för att hålla nere kunders kostnader. Modern
teknik, kompetens och ett starkt engagemang är därmed avgörande ingredienser.

Gunilla har tidigare varit verksam på ett tillverkande företag i Kalmar, där hon var ekonomi- och personalchef samt ansvarade för utvecklingen av ekonomi- och MPS-systemet – allt från inköp, lager, tillverkning till leverans och fakturering. Dessutom löneansvarig för både arbetare och tjänstemän. Denna bakgrund är till stor nytta när processerna ska läggas upp hos en ny kund.
Gunilla är uppvuxen i ett litet familjeföretag och fick tidigt lära sig att se helheten av olika funktioner och att små detaljer kan vara lika viktiga som stora.
"Den som slutar att bli bättre upphör att vara bra!"
Några kundkommentarer:
"Tack för att du har störtat mig!" Så skrev hon faktiskt :)
"Det här har aldrig någon visat mig - nu förstår jag!"